Ovqat hazm qilish vaqtida pauza. Qanday qilib «yalqov ichak»ni ishlatish mumkin?

888

Ichak inson tanasidagi eng muhim organlardan biridir. Barchamizga maʼlumki, uning asosiy vazifasi ovqatni hazm bo‘ladigan elementlarga ajratish, ozuqaviy moddalarni qonga singdirish va organizmdan toksinlar va chiqitlarni olib tashlashdan iborat. Qizig‘i shundaki, odam ichagi mikroorganizmlar bilan zich joylashgan va odamning patogenlarga qarshi tura olish qobiliyati ushbu mikrofloraning tarkibiga bog‘liq. Boshqacha aytganda, bu immunitet. Agar ichak to‘g‘ri ishlamasa, organizm toksinlar va chiqitlar bilan tiqilib qolishni boshlaydi. Bu surunkali charchoq paydo bo‘lishi, teri holatining yomonlashishi, ish qobiliyati pasayishi va oshqozon-ichak traktining bir qator kasalliklari paydo bo‘lishiga olib keladi.

Bugungi maqolada «dangasa ichak» sindromi, bu muammo sizga qo‘qqisdan hujum qilmasligi uchun profilaktika choralari va bu sindrom sizga hali ham taʼsir qilayotgan bo‘lsa, uni davolash usullari haqida gaplashamiz.
«Dangasa ichak» iborasi sekin ovqat hazm qilishni anglatadi, yaʼni bunday sindromi bilan og‘rigan odam kamdan-kam hollarda ichak harakati va reaksiyasi tufayli qorin bo‘shlig‘ida og‘riqni boshdan kechiradi va peristaltikani (oshqozon va ichaklarning to‘lqinsimon kerilishi va siqilish harakatlari) sekinlashtiradi. Bundan tashqari, ushbu sindromli odamlar najasning qattiqlashuvidan aziyat chekadilar. Bu to‘g‘ri ichak shilliq qavatining shikastlanishiga olib keladi. Ko‘pincha, keksa odamlarda ichak motor funksiyasining pasayishi tufayli unga taʼsir qiladi. Shuningdek, surgi dorilar, antidepressantlar va og‘riq qoldiruvchi vositalardan foydalanish bu muammoni hal qilishga yordam beradi.
Ammo, hozirgi vaqtda ushbu kasallik noto‘g‘ri ovqatlanish, kam harakatli hayot tarzi, semizlik, jismoniy faoliyat yetishmasligi, o‘simlik va tabiiy oziq-ovqat kam isteʼmol qilinayotgani uchun ko‘payib bormoqda.

Shunga ko‘ra, dangasa ichak sindromi paydo bo‘lishi oldini olish uchun ko‘proq suv, meva va sabzavotlarni isteʼmol qilish, kuniga 4-5 marta bo‘lib-bo‘lib tamaddi qilish, jismoniy faoliyat bilan shug‘ullanish va har kuni ertalab gimnastika qilish kerak. Bundan tashqari, agar sizda defekatsiya qilish istagi bo‘lmasa, siz rektal shamchalardan foydalanib, oshqozon-ichak trakti refleksini ishlab chiqishingiz mumkin.

Agar ichak harakati bilan bog‘liq muntazam muammolar bo‘lsa, unda imkon qadar tezroq mutaxassisga murojaat qilishingiz kerak. Chunki shifokorga borishni qancha kechiktirsangiz, tanangiz shuncha zararli moddalar bilan to‘yingan bo‘ladi. Bu esa jiddiy muammolarga olib keladi. To‘g‘ri ovqatlaning, ko‘proq suv iching, sport bilan shug‘ullaning – bu sog‘lom va muvaffaqiyatli kishi tilsimidir. Salomat bo‘ling!

Manba: https://aif.ru/health/life/pishchevarenie_na_pauze_kak_zastavit_rabotat_lenivyy_kishechnik

ULASHING